Geschillen
 

Een 'klacht' heeft betrekking op het gedrag of een uitlating van een medewerker. Wanneer u van mening verschilt over de interpretatie van het leerlingenstatuut, spreken we van een 'geschil'.

Het leerlingenstatuut beschrijft de rechten en plichten van leerlingen, en geeft ook aan hoe te handelen wanneer u van mening bent dat het statuut onjuist of onzorgvuldig wordt toegepast. Net als bij een klacht kunt u zich in zo’n situatie het beste wenden tot de persoon die volgens u niet in lijn met het leerlingenstatuut heeft gehandeld. Wordt het geschil niet naar tevredenheid opgelost, dan kunt u zich achtereenvolgens wenden tot de mentor, de teamleider of de directeur. In het uiterste geval kan het geschil worden voorgelegd aan de 'Geschillencommissie inzake het leerlingenstatuut'. Op bladzijde 14 en 15 van het leerlingenstatuut staat beschreven welke stappen u dan kunt nemen. Onze ervaring is dat het zelden zover komt.